Gezonder-op-kantoor

Als je een kantoorbaan hebt, doe je waarschijnlijk de hele dag door zittend werk waardoor je relatief weinig beweegt. Je zit bovendien veel in de auto, hebt regelmatig een zakenlunch of –borrel, en maaltijden komen geregeld uit een afhaalrestaurant of magnetron.
Hierbij 5 handige tips om gezonder te leven op kantoor.

Gezonder leven op kantoor – Tip 1: Micropauzes
Kom ieder kwartier even achter je bureau vandaan. Strek je benen, loop een rondje, haal een kop thee, ga naar het toilet of doe een paar rek- en strekoefeningen. Zodoende blijven je bloedsomloop en stofwisseling op gang.

Gezonder leven op kantoor – Tip 2: Telefoneer niet
Gebruik je telefoon alleen wanneer je gebeld wordt. Als je zelf een collega wilt spreken, loop er dan naartoe. Zodoende verbrand je regelmatig een aantal calorieën en houd je je conditie enigszins op peil.

Gezonder leven op kantoor – Tip 3: Drink groene thee
Groene thee is ideaal voor je gezondheid. Groene thee stimuleert namelijk de stofwisseling en spijsvertering. Daarnaast bevat groene thee veel vitamines, mineralen en antioxidanten. Als je veel groene thee drinkt, moet je bovendien regelmatig op en neer lopen, niet alleen voor water en theezakjes, maar ook om te plassen.

Gezonder leven op kantoor – Tip 4: Geen snoeppot of koektrommel
Zet nooit een koektrommel of snoeppot op je bureau. Op kantoor wordt namelijk veelvuldig onbewust gegeten. Als je druk bezig bent met typen, is zo’n pot dus leeg voordat je er erg in hebt. Een fruitmand op je bureau is overigens wel een goed idee.

Gezonder leven op kantoor – Tip 5:
Gebruik je lunchpauze nuttig. Gebruik je middagpauze voor lichamelijke activiteit. Maak een wandeling door het park of vraag je baas om een hometrainer of crosstrainer op de werkplek neer te zetten. Dit is helemaal niet gek, want fitte werknemers worden minder vaak ziek!

© 2011 - 2018 beautyandtrends | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel